Tuesday, September 18, 2012


without any makeup. no edit
As a human being,i means perempuan lah kan kita sebagai manusia tak pernah larik dari perasaan ingin cantik . Yes saya sokong sangat2 .that's why ari nie intan nak share exprience sikit pasal makeup ni.Yang nie simple jer. Boleh lah kalau korang nak makeup time dinner dengan pakwe ker or whatevar lahhh. HAHA.but always remember, less is more! 
Jika korang jarang memakai eyeshadow, ia mungkin kelihatan sukaruntuk mendapat keputusan yg semula jadi lagi cantik.
Sebelum eksperimen dengan warna-warna cerah, metallic atau gelap, anda perlu biasakan diri dengan warna2 neutrals. Warna coklat kelihatan cantik dan sesuaipada semua orang. Setelah anda biasa dgn cara mengaplikasi eyeshadow, korang boleh mula bereksperimen dengan warna-warnayang lebih terang dan berani. Sapukan eyeshadow warna sederhana ke atas seluruh kelopak mata korang sehingga ke tulang mata / pelipat mata
Gunakan berus atau hujung jari anda perlahan-lahan blend kanwarna antara satu sama lain supaya ia tidak kelihatan seperti garisyang nyata. Lepas tuu anda boleh la amek warna yang match dengan baju korang. Yang penting kene pandai bermain dengan warna la sebab tersilap boleh nampak comot dan kurang menarik.Jika korang memiliki kelopak mata bengkak, jangan menggunakan eyeshadow warna-warni atau warna dingin yang terang atau putih. Gunakan lebih warna yang lembut dan matte.
korang nak makeup lagi glamour ? korang apply skli dengan eyeliner pencil or cecair. depends pada korang la . Kalau mata kowang besar, melukis dari kelopak mata bahagian tengah. Klau mata kowang kecik pulak mulakan dari hujung mata Bagi saya pemakaian eyeliner pensil adalah paling mudah sebab paling senang nak lukis dan control kat mata kita. 
Sesuaikan Warna Eyeshadow dengan warna lipstik korang untuk menguatkan kesan yang ingin di tampilkan. Pilihlah warna lipstik yang sesuai dengan warna kulit anda.
Lakukan eksperimen dengan teknik eyeshadow korang sehingga korang dapat teknik yang korang suka dan sesuai dgn korang. Sebaik sahaja andaselesa menggunakan warna-warna neutral, mula bereksperimendengan warna2 pastel, metallic, cerah dan gelap. Have Fun!














No comments: