Thursday, July 26, 2012

HELLO READERS, assalamualaikum.
arinie aku nak citer pasal citer yang aku minat dari dulu sampai sekarang.Filem-filem yang diadaptasi dari cerita sebenar merupakan salah satu konsep filem yg aku minat. Pasepa? sebab filem dari cerita betoi ni kekuatan dia adalah mengenai cerita itu benar-benar terjadi dan diolah ke layar perak sebagai motivasi, pedoman, iktibar ataupun sebagai hiburan dari jalan cerita tersebut, yg mustinya ditokok tambah supaya lebih menarik plotnya, ditambah dengan ajinamoto dari kekreatifan pengarah serta penulis lakon layar dalam mencorakkan cerita sebenar tersebut dapat diadaptasi dengan baik ke layar selari dengan jalan ceritanya. Bersama sama ini aku publish beberapa filem yg diadaptasi dari cerita sebenar yg pernah aku tonton dan terbaik bg aku berbanding filem2 adaptasi yg lain.

Sebenar2 nya lah kan aku nie peminat cerita thai dari dulu dari. Since aku umuq muda2 la. ( sekarang pun muda lagi taw). Aku pun tak tahu kenapa aku jadi obses dengan cerita thai ni. bagi aku lah kan,permbawaan watak dalam drama or filem yang aku tengok memberi impak kepada penonton seperti aku. pelakon2 pun kacak dan cantik pulak tu. cehh! tapi actually aku pun minat citer tempatan, mungkin ade jugak kelainan di sudut lain kan.Jom review cerita thai  ( tekan kat situ ) yang best n mantop pernah aku tgk dari dulu hingga besar gedabak aku nie.

No comments: