Saturday, September 29, 2012

aku oustation??

ASSALAMULAIKUM ..
Hati sayu bila rakan practical dari unit2 lain asik pergi site visit sana sini. Aku je menunggu orang mengajak aku. then tiba...
beberapa hari before kat pergi site
rabu minggu lepas.
bos aku: intan, awak nak g site visit tak??( muka agak menyenangkan)
aku: hmm. nak puan..nak sangat ( muka agak annoying)
bos aku: okay lah klau cam tuu.,saya bgtahu encik wan nanti.
aku: tapi puan, site kat mane ek?
bos aku: kat terengganu..saya kesian kat awak sebab tak pernah pergi site lagi kan,
aku: a'a puan..saya pun menunggu orang ajak saya. ( ketawa tak ikhlas)
bos aku: xpe lah, nanti saya inform kat cik Dzuliza sebab dia yang ikut dengan encik Wan.
aku: okay puan , saya no hal je.( hati melompat2 keriangan )

khamis minggu lepas
encik wan : Intan , kita terpakse tukar plan.
aku: tuka plan ape encik..tak jadi pergi site ker??( dalam hati agak tertanya2 dan hampir sebak)
encik wan: eh bukan cam tuu, sebenarnya lepas kita ke terengganu saya ade meeting kat kuantan .
aku: jadi macam mane tuu encik
encik wan: so , lepas tengok site kat terengganu kita semua bermalam kat kuantan pulak lah.
ahad nanti awak dan dzuliza amek saya kat ampang. boleh?
aku: boleh jer encik wan. no problem ( happy gilerr)

Isnin n selasa lepas 1st time le aku outstation sepanjang di JKR ... bukan main melompat2 keringan aku bila bos aku ajak aku suruh follow dia pergi tengok site visit kat terengganu(ehem2 kampung bakal mak mertue) then follow bos meeting  kat kuantan . Seronok gila serius seronok! exprience weyh. .

..ahad...

pagi2 aku dah bangun packing2 barang yang patot ape sume..

aku tak bawak banyak barang , sebab aku naik public transport. 
abah aku g singapore so tade sape nak hantar ke rumah bos aku.
so aku naik teksi sampai ke Lrt Titiwangsa terus ke Lrt BTS.
dalam pkul 12.30 aku sampai kat BTS, then akak Dzu aka bos  amek aku kat sana.
sebenarnya aku first time datang BTS uh even dah 20 tahun duduk KL..Serius besar gila, dah cam airport dah.  (BATAKNYA AKU)

Sampai je sana cik Dzuliza pick up aku..lepas tuu pergi pulak amek bos aku Encik Wan kat Ampang.
kami pun mencari lah ..GUESS WHAT?? kami sesat..guna GPS pun xdapat detect.
then hampir sejam jugak carik. then last2 jumpa kat Petronas. Follow Encik wan hantar kete dia sampai umah. .

beberapa jam kemudian, bontot pun dah naik kebas atas kete sampai jugak kami di Terengganu.
wahh, 2nd time jejak terengganu cam batak sikit..dulu time kecik2 penah la pergi tapi tak sempat merasa makan kopok losong pure punya,
sampai sana Encik wan bawak kami jumpa member dia. BFF dia time kat U dulu. lupa pulak nama dia.
hmmm. kami singgah kedai makan,katanya BEST IN TOWN.
memang sedap2 makanan kat situ.. ikan siakap 3 rase memang terbaik habis.

 nampak sangat kegemukan aku . haha
yang pkai cermin mata tuu kawan En.Wan

then , lepak2 ..
kami pun check in hotel Permai Inn,
dekat dengan Pantai Batu Buruk.
 serius gila ramai nak check in malam tu.
aku share bilik nan Cik Dzu.
nie lah hotel Permai tuu.


kami amek package skli dengan bfast..



lepas bfast kitaorang berkumpul di kementrian terengganu.
gerak sana ramai . semua team JKR kete beso2 uww..huhu
nie site visit kat hulu terengganu.
cadangan membaikpulih jambatan,
lepas dah tgk site, para2 engineering bawak kiteorang makan sungai.
mahal dan sedap kata..entah lah aku cuba jelaaa..


yummy kenyang giler,
first time makan ikang mahal..haha
lepas semua kenyang menjamu selera ala2 kampung..
semua bersiap untuk bergerak ke kuantan pulak,
sumpah penat tapi berbaloi,,huhu
makn freee,,,

makan trus gerak ke Kuantan, PAHANG..
cari cari punya cari hotel
akhirnyaaa bos decide..
kami check in kat Hotel Sentral Kuantan,

sampai2 suma penad,
kami order mcd jela
esok kene bangun pagi pulak hantar bos g meeting.
sementara tunggu bos habis meeting aku sempat lagi singgah Old Town minom2.

breakfast kiteorang. tak byk sangat choice tapi not bad la


capucinno white coffee from OLD TOWN..

tengah syok mengONLINE kan diri di old town..
bos mcj meeting dah habiss.
then kene teman bos tgk site visit.


site nie mang lapang giler.
katanya kat situu nak buat sekolah.
ramai giler engineer berkumpul kat sana,
aku rase segan lah pulak.
tapi kekadang rase bangga pun ade.
haha
hampir 2 jam kat site.
kami pulang ke KUALA LUMPUR.
esoknya aku kembali berkerja.
penad mang penad tapi tak boleh lah ponteng nanti bos aku dah serik nak bawak aku jejalan..
haha


p/s: BOS, ADE MASE BAWAK SAYA LAGI YEEE..!
TQ BOS.



















No comments: